Veelgestelde vragen

Wat is een professional organiser?


Een professional organiser begeleidt en adviseert bij het scheppen van orde en overzicht in tijd en ruimte, zowel thuis als op kantoor. Er zijn ongeveer 600 professional organisers werkzaam in Nederland. Een uitgebreide beroepsomschrijving lees je hier.

Als professional organiser help ik Zaanse particulieren en ondernemers die niet weten waar ze moeten beginnen met het opruimen van spullen, het op orde brengen van de administratie of het vinden van een gaatje in een volle agenda. Ook bied ik administratieve nazorg als een dierbare is overleden. Deze aspecten vind je terug in mijn logo.

Ik help je ontdekken wat echt belangrijk voor je is, zodat je hier met meer aandacht van kunt genieten. Ik maak je bewust van het aantal spullen, afspraken en (digitale) documenten dat je hebt, en de impact die dit heeft op jou, jouw omgeving en het milieu.

Wanneer schakel ik een professional organiser in?


Je kunt mijn hulp inroepen als je thuis of op kantoor teveel spullen, afspraken of documenten ervaart. De hoeveelheid is hierbij niet relevant. Het gaat er om dat jij hier verandering in zou willen brengen. Waarom moeilijk doen als het samen kan? Ik help je graag.

Wie is MARY?


Mijn naam is Marianne Winter, ook wel ‘Mary’ genoemd. Ik ben 41 jaar en woon samen met Jeroen. Ik hou van blauw, van de geur van vers brood en van schaatsen op natuurijs, loop het liefst op blote voeten, lig graag in mijn hangmat, speel saxofoon en geniet enorm van goede gesprekken met vrienden. Je kunt hier meer over mij lezen.

Ik ben best zenuwachtig. Je gaat toch niet al mijn spullen weggooien?


Bij opruimen gaat het niet om weggooien, maar om loslaten. Dit begint van binnenuit. Je kunt me vertrouwen. Jij bepaalt het tempo. Ik help je bij het maken van keuzes over je spullen, tijd en (digitale) documenten. Jij bent degene die beslist wat je wilt houden en wat je niet meer nodig hebt. Spullen die jij niet meer gebruikt maar nog wel in goede staat zijn kun je zelf verkopen of aan mij meegeven. Ik breng ze dan naar de kringloopwinkel, zodat ze hergebruikt kunnen worden.

De praktische technieken die we tijdens onze werkafspraken toepassen zijn gebaseerd op mijn opleiding bij De Huishoudcoach®KonMari en mijn eigen ervaring. Met deze technieken kun je vervolgens ook zelf aan de slag. Zo heb je er optimaal profijt van.

Ik heb hier helemaal geen tijd voor


Veel van mijn klanten combineren een baan of eigen bedrijf met een gezin, een druk sociaal leven en interessante hobby’s. Het aanleren van nieuwe gewoontes kost inderdaad tijd, maar bedenk eens hoeveel tijd je overhoudt als je huishouden soepel loopt, je niet hoeft te zoeken naar rondslingerende spullen, je inbox zo goed als leeg is en je administratie helemaal op orde is.

Eigenlijk schaam ik me dat het mij zelf niet lukt


Een derde van de Nederlanders heeft moeite met het opruimen van spullen of het bijhouden van de administratie. Je bent dus zeker niet de enige. Soms is het gewoon een kwestie van ‘veel te doen en weinig tijd’, in andere gevallen spelen gezondheid en energieniveau een rol. Televisieprogramma’s laten extreme gevallen zien. Waar het om gaat is welk effect de spullen, afspraken of documenten op jou hebben. Hoe veel of weinig dat ook is in de ogen van anderen. Ik ben bij talloze mensen thuis geweest en kijk nergens van op.

Wat zullen anderen er van vinden?


Het kan best spannend zijn om een vreemde in je huis of op je werkplek uit te nodigen en samen door jouw spullen en/of administratie te gaan. MARY regelt het wel .nl® is gediplomeerd professional organiser en aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO). Dit staat niet alleen garant voor kwaliteit en professionaliteit maar ook voor geheimhoudingsplicht. Niemand hoort van mij dat ik bij jou kom, noch wat wij bespreken. Dit is niet anders dan toen ik 18 jaar lang werkzaam was in de zakelijke dienstverlening. Twijfel je nog? Lees dan de ervaringen van andere klanten.

Wat kosten de diensten van MARY regelt het wel .nl®?


Als je overweegt met mij samen te werken kun je kiezen tussen 1-op-1 begeleiding, een workshop, groepstraining of online cursus. Zo is er altijd een manier die bij jou en je budget past. Bel me gerust voor vrijblijvend overleg of voor het maken van een gratis kennismakingsgesprek. Hierin bespreken wij jouw wensen, wat ik voor je kan betekenen en wat dat gaat kosten. Op basis daarvan kun je een beslissing nemen.

Tijdens onze samenwerking zul anders tegen spullen aan gaan kijken. Je zult ontdekken dat sommige spullen niet meer bij je passen. Verkoop van die spullen levert vaak een mooi zakcentje op. Ook zul je kritischer zijn voordat je nieuwe spullen koopt. Hoewel dit natuurlijk minder goed meetbaar is, zul je hiermee geld besparen. Tot slot is rust in je hoofd natuurlijk goud waard 😉

Heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact met mij op.