Werkwijze

Boek nu je gratis intake

Je kunt mijn hulp inroepen als je meer taken, documenten of spullen ervaart dan je zou willen. De hoeveelheid is hierbij niet relevant. Het belangrijkste is dat jij hier graag verandering in wil brengen. Soms is de huidige situatie geleidelijk ontstaan, in andere gevallen is een ingrijpende levensgebeurtenis de oorzaak, bijvoorbeeld gezinsuitbreiding, een verhuizing, reorganisatie, ziekte, scheiding of het overlijden van een dierbare. 

Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen, neem dan gerust contact met mij op. Na ons eerste telefonische contact plannen we een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek van 45 minuten. Tijdens dit gesprek bij jou thuis, op je werkplek of via beeldbellen, brengen we in kaart wat je graag wilt veranderen. Ik kijk hoe ik je het beste van dienst kan zijn en maak een inschatting van de kosten. Je hebt hierbij de keuze tussen individuele begeleiding, het volgen van een training in groepsverband of deelname aan een online programma. Zo is er altijd een vorm die bij jou en jouw budget past. Als we besluiten samen aan de slag te gaan, plannen we een werkafspraak.

Mijn lidmaatschap aan de NBPO staat garant voor kwaliteit en professionaliteit. Mijn geheimhoudingsplicht verzekert jou ervan dat niemand van mij hoort wat wij samen bespreken.

Bepaal je doel

We brengen in kaart hoe de huidige situatie is ontstaan, wat je graag wilt veranderen en waarom je dat wilt.

Creëer ruimte

Op basis van de unieke MARYmalisme Methode gaan we samen heel praktisch aan de slag. Zo ervaar je direct meer ruimte: in je huis, op je werkplek of in je agenda.

Verander je gedrag

We nemen je overtuigingen onder de loep, bepalen je triggers en scheppen nieuwe gewoontes.

Geniet en ontspan

Dankzij de nieuwe technieken die je geleerd hebt, maak je voortaan zelf keuzes over je spullen, documenten en taken. Je ervaart overzicht en rust.

Ervaringen van klanten

"Met Marianne heb ik een traject gedaan van vier sessies en een evaluatie om mijn agenda en mail op orde te krijgen. Ze hielp me hands-on direct met de eerste stappen in de mail en de agenda. Daarna kon ik zelf verder aan de slag, dat geeft rust in mijn bestaan als ondernemer. Daarnaast hebben we gewerkt met het stresspreventieabonnement van Stress Alert System, daar kwamen wel wat eye openers uit waar ik aan ga werken en ook daar doet Marianne de begeleiding voor. Marianne heel erg bedankt en fijn dat je mijn back up blijft!"
“Na gek te worden van de vele spullen die overal in het huis lagen, hebben wij samen met Marianne structuur in de spullen gebracht. Het samen werken ging op een zeer prettige manier. Wij hebben nu een opgeruimd huis en dat geeft heerlijk veel rust. Het was een zeer fijne samenwerking.”
Patrick
Applicatiebeheerder
“In mijn drukke schema is het een uitkomst! Als wij samen hebben opgeruimd voelt het altijd alsof ik gesport heb. Ik ben moe, maar voldaan. Het heeft een stuk veranderd bij mij, meer rust gebracht.”
Polly
Stewardess
“Ik had het altijd druk, zowel zakelijk (eigen bedrijf, 65+ FTE-ers in progressieve groeifase) als privé (sociaal, sportief en jong gezin). Het gaf mij een beklemmend gevoel en besloot te gaan voor een stuk individuele coaching aangevuld met het online programma Houd het S.I.M.P.E.L. Zo georganiseerd als ik al ben en er zelf op mijn bureau al nagenoeg geen papiertje meer te vinden is, gaf Marianne mij inzichten en handvatten om mijn werk en vooral organisatie anders te gaan inrichten. Na 6 weken werd mijn visie op de organisatie sterker met als doel de organisatieverandering sneller in te zetten. Ook heb ik focus aangebracht en werk ik doeltreffender. Ik ben zo enthousiast dat ik deze ontwikkeling wil doorzetten en heb Marianne gevraagd mij de komende tijd te blijven ondersteunen.”
"Marianne heeft mij goede adviezen kunnen geven in het maken van een stappenplan voor het starten van een eigen bedrijf. Marianne is naast haar gestructureerde aanpak een fijne persoonlijkheid om mee te werken. Organiseren en plannen is haar sterke kant wat maakt dat zij een professionele professional organiser is!"
“Geweldig! Na mijn verhuizing had ik wel wat hulp nodig met mijn administratie maar waar begin je als je een druk gezin hebt? Met de hulp van Marianne (Mary) is mijn administratie nu helemaal op orde en het belangrijkste: er zit een systeem in! Marianne is een zeer prettig persoon om zoiets persoonlijks samen mee te doen.”
"Marianne weet van aanpakken, binnen 2 uur hadden wij samen mijn kleedkamer uitgeruimd en 3 kasten beperkt tot 1 kast. Ook is er weer ruimte op onze zolder, waar zakelijke administratie stond vanaf 2002, Marianne weet precies wat bewaard moet en wat weg kan. Met de planning die we samen hebben gemaakt voor thuis en op de zaak kan ik voorlopig zelf vooruit, maar ik zal in de toekomst zeker nog eens een beroep op haar doen. Ik beveel haar van harte aan."
"Een cursus gevolgd bij MARY, voor 4 dagdelen. Zeer nuttig. Het heeft mijn drempel om op te ruimen voor mij zeker verlaagd en de tips hebben erg geholpen. Een aanrader."
Monique
Cursist

Meer klantervaringen vind je op Ratecard:

Kies het pakket dat bij jou past

Ben je gemotiveerd om aan de slag te gaan en wil je graag snel vooruitgang boeken? Dan is een van onderstaande pakketten voor particulieren een uitkomst. Voor zakelijke klanten maak ik graag een offerte op maat.

FNOIKIE

€250

GROOS

TE WARSKIP

€690

Veelgestelde vragen

Als Zaanse professional organiser begeleid ik je bij het maken van bewuste keuzes over spullen, documenten en tijd. Samen zorgen we voor overzicht en ruimte. 

Dit bereiken we door het opruimen en organiseren van spullen, het op orde brengen van je administratie (fysiek en digitaal) en het plannen en prioriteren van taken. Zo kun jij weer genieten van jouw dagelijks leven.

Je kunt mijn hulp inroepen als je thuis of op kantoor teveel spullen, afspraken of documenten ervaart. De hoeveelheid is hierbij niet relevant. Het gaat er om dat jij hier verandering in zou willen brengen. Waarom moeilijk doen als het samen kan? Ik help je graag.

Bij opruimen gaat het niet om weggooien, maar om loslaten. Dit begint van binnenuit. Je kunt me vertrouwen. Jij bepaalt het tempo. Ik help je bij het maken van keuzes over je spullen, tijd en (digitale) documenten. Jij bent degene die beslist wat je wilt houden en wat je niet meer nodig hebt. Spullen die jij niet meer gebruikt maar nog wel in goede staat zijn kun je zelf verkopen of aan mij meegeven. Ik breng ze dan naar de kringloopwinkel, zodat ze hergebruikt kunnen worden.

De praktische technieken die we tijdens onze werkafspraken toepassen zijn gebaseerd op mijn opleiding bij De Huishoudcoach®KonMari, Julie Morgenstern en mijn eigen ervaring. Met deze technieken kun je vervolgens ook zelf aan de slag. Zo heb je er optimaal profijt van.

Dat is nergens voor nodig! Je hebt al de eerste stap gezet door deze website te bekijken. Wist je dat een derde van alle Nederlanders moeite heeft met het opruimen van spullen of het bijhouden van de administratie? Je bent dus zeker niet de enige. Soms is het gewoon een kwestie van ‘veel te doen en weinig tijd’, in andere gevallen spelen gezondheid en energieniveau een rol. Televisieprogramma’s laten extreme gevallen zien. Waar het om gaat is welk effect de spullen, afspraken of documenten op jou hebben. Hoe veel of weinig dat ook is in de ogen van anderen. Ik ben bij talloze mensen thuis geweest en kijk nergens van op.

De praktische technieken die we tijdens onze werkafspraken toepassen zijn gebaseerd op mijn opleiding bij De Huishoudcoach®KonMari, Julie Morgenstern en mijn eigen ervaring. Met deze technieken kun je vervolgens ook zelf aan de slag. Zo heb je er optimaal profijt van.

Het kan best spannend zijn om een vreemde in je huis of op je werkplek uit te nodigen en samen door jouw spullen en/of administratie te gaan. MARY regelt het wel .nl® is als Register Professional Organiser (RPO®) aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO). Dit staat niet alleen garant voor kwaliteit en professionaliteit maar ook voor geheimhoudingsplicht. Niemand hoort van mij dat ik bij jou kom, noch wat wij bespreken. Dit is niet anders dan toen ik 18 jaar lang werkzaam was in de zakelijke dienstverlening. Twijfel je nog? Lees dan de ervaringen van andere klanten.

Tijdens de intake brengen we jouw wensen in kaart en zal ik de pakketten verder toelichten. Om je alvast een idee te geven vind je hieronder een korte toelichting:

Fnoikie: Dit pakket biedt praktische basistechnieken waar je zelf verder mee aan de slag kunt. Je kiest hiervoor als je plannen, organiseren en opruimen vroeger nooit hebt geleerd. Je hebt er van alles over gelezen maar weet niet goed waar je moet beginnen. Met wat praktische adviezen en deze snelle inhaalslag kun je zelf verder aan de slag met je spullen, documenten óf tijd.

Groos: Met deze uitgebreidere samenwerking ben je trots op de vooruitgang die je geboekt hebt. Je legt de basis voor nieuwe gewoontes. Je kiest voor dit pakket als je onlangs een ingrijpende levensgebeurtenis meegemaakt (bijvoorbeeld een geboorte, ziekte, verhuizing, ontslag, scheiding of het overlijden van een dierbare) en kunt wel wat hulp gebruiken om orde op zaken te stellen. Je staat er niet alleen voor! Samen brengen we in kaart wat er moet gebeuren. Vervolgens gaan we aan de slag met de uitvoering. Je krijgt weer overzicht en weet waar je aan toe bent.

Te Warskip: Na deze intensieve samenwerking nodig je voortaan graag gasten uit om samen te genieten van het resultaat. Je kiest voor dit pakket als je alle ballen hooghoudt, voor iedereen klaarstaat en regelmatig tijd en/of ruimte tekort komt. Dit is het moment waarop jij aan de beurt bent! Omdat je gevoelig bent voor prikkels raak je snel afgeleid, koop je meer spullen dan je nodig hebt en zeg je ‘ja’ tegen extra taken voordat je er erg in hebt. Hoe je ook je best doet, je valt telkens terug in oude gewoontes. Ontdek hoeveel rust je ervaart als spullen en taken een vaste logische plek hebben.

Losse werkafspraak: Wil je ontdekken of samenwerken met een professional organiser iets voor jou is voordat je meer afspraken maakt, dan kun je ook kiezen voor een losse werkafspraak.

Woon je niet in de Zaanstreek of vind je het (bijvoorbeeld vanwege COVID-19) prettig om online samen te werken? Klik dan op deze link voor meer informatie

Het standaard tarief van MARY regelt het wel.nl® voor professional organising bedraagt:

€ 65 per uur voor particulieren (inclusief btw)*
€ 65 per uur voor zzp’ers (exclusief btw)*
€ 85 per uur voor zakelijke klanten (exclusief btw)*

€ 25 per half uur voor virtuele begeleiding (inclusief btw)

*) inclusief kleine organising materialen en reiskosten voor afspraken binnen een straal van 30 km. Bij langere reisafstanden wordt 0,19 per gereden km en voornoemd uurtarief in rekening gebracht op basis van Google Maps.

Deze tarieven zijn geldig tot 1 januari 2021. Ik hanteer de Algemene Voorwaarden van de NBPO.

Een werkafspraak duurt minimaal 1,5 uur. De meeste klanten vinden het prettig om in blokken van 2 of 3 uur te werken. Aan het eind van een werkafspraak bepaal je zelf of je een volgende afspraak wilt plannen en, zo ja, na hoeveel tijd. Het aantal afspraken heb je dus helemaal zelf in de hand.

Met de technieken je leert, kun je in de tussentijd zelf aan de slag. Hoe meer tijd en energie je steekt in de huiswerkopdracht die we samen afstemmen, hoe je sneller resultaat boekt.

Bedenk niet alleen wat het je gaat kosten, maar vooral wat onze samenwerking jou gaat opleveren! Zodra je weer overzicht hebt, kun je je concentreren op je taken. Zo lever je betere prestaties op je werk. Als je bewuster met spullen omgaat zul je minder spullen kopen. Daarnaast kun je met de verkoop van overbodige spullen geld verdienen. En rust in je hoofd is natuurlijk goud waard 😉

Je hoeft onze samenwerking niet altijd uit eigen zak te betalen. Lees hieronder of er een andere mogelijkheid is.

Ondernemer
Als onze werkafspraak gericht is op het ondernemerschap, is deze voor zelfstandig ondernemers aftrekbaar als zakelijke kosten. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst. Daarnaast is het in sommige gevallen mogelijk begeleiding ter voorkoming van uitval (bijvoorbeeld door stress) te declareren bij je arbeidsongeschiktheidsverzekering. Neem hiervoor contact op met de verzekeraar van jouw AOV.

Werkgever
Een gezonde en georganiseerde werknemer levert een waardevolle bijdrage. Veel werkgevers investeren dan ook in de ontwikkeling van hun werknemers. Een coachingstraject kan worden betaald uit het opleidingsbudget of onderdeel vormen van een re-integratietraject (Wet Verbetering Poortwachter). Bespreek de mogelijkheden met je werkgever.

PersoonsGebondenBudget (PGB)
Houders van een PersoonsGebondenBudget (PGB) met indicatie ‘individuele begeleiding’ kunnen de diensten van een professional organiser hieruit laten betalen. Deze diensten zijn vrijgesteld van btw. Actuele informatie over het PGB kun je vinden op de website van Regelhulp of via je Sociaal Wijkteam.

Ben je lid van Uitvaartvereniging Noordhollandse Coöperatie (Associatie Uitvaartverzorging of Uitvaartverzorging IJmond) dan ontvang je extra voordeel op onze samenwerking.

WhatsApp chat